Sider

lørdag den 28. december 2013

Mellemjulen i Kalenderhuset - del 2

Tingene sker, når de når deres tid i mellemjulen. Den opmærksomme har opdaget, at jeg ikke er nået igennem kommentarerne i Kalenderhuset endnu - ihvertfald ikke svarene... Men Helligtrekongersdag, så er jeg med sikkerhed så langt, for da bliver "den gamle og brugte  jul" pakket sammen (mere eller mindre).

Igår gik med en gevaldig 60 års fødselsdag i familien. Det var festligt og jeg fik danset boogie woogie sammen med børnene og andre barnlige sjæle. Idag kniber det nok  mere med at svinge træbenet ;) Men apropos træ, så skal vores juletræ skilles ad og pakkes sammen idag. Mis (Fiona) og Fister (Finn) har nemlig pillet det mest af pynten af i juledagene ;)


Og udover lettere rengøring, lettere madlavning (hmmm hvad mon det bliver?) og lidt tøjvask, så skal dagen idag bruges på at slappe af med hæklenålen. 2013 har været hækleår. Aldrig nogensinde har jeg hæklet så meget - som følge af, at jeg ikke har kunnet strikke (flere har set langt efter julegaverne med strikkede sokker i år). Kaj og Andrea sender mange hilsener fra Norges land. De nåede frem til Johanna til Juleaften og morer sig vældigt deroppe.

Igår aftes sad jeg så og surfede blandt hækleopskrifter på Pinterest. Og så fik jeg selskab af den yngste datter, som med et ønskede sig alverdens hæklede ting og hjalp godt med til at få pinnet ideerne ind på min hækleopslagstavle. Du er velkommen til at tage et kig på, hvad der ligger nu - tryk her.

2 kommentarer:

  1. Jeg kan langt bedre lide at hækle, så jeg har da straks re-pinnet nogle af de gode hækleideer.

    /Birgitte - som også godt kan lide en god boogie woogie ;-)

    SvarSlet
  2. Der er kommet lidt flere til siden, Birgitte - og det er nok ikke de sidste :D Godt der er et helt nyt år at tage hul på snart med al det, der skal hækles hihi.

    Hjertelig mellemjulehilsen og godt nytår!

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep