Sider

fredag den 5. april 2013

Pakken fra igår...


Som skrevet, kom der en pakke igår... Den var fra en kær planteveninde, som åbenbart forsøger at spolere mig med forkælelse. Nysgerrigheden var enorm, for pakken var ganske uventet! Mine lettere svagelige fingre duede ikke rigtig til at løsne pakketapen på en civiliseret måde (og jeg gad ikke støve en saks op). Så jeg flåede det brune indpakningspapir af og ud over mig og gulvet fløj en hel lille sværm af dekorationssommerfugle allerførst - det har sikkert været et syn for guder (mon det var meningen  ;) ).

Da sommerfuglene var faldet til ro og jeg lige havde fattet, hvad der skete, fik jeg øje på noget helt helt særligt. Den Iris, som jeg har brugt en del energi på at prøve opstøve en lille flok af, 'Kathrine Hodgkins' lå derinde i hele 4 potter!! Er I svedt, hvor blev jeg glad, for den har været nærmest "uddød" her på øen (i de forretninger, jeg har kunnet kigge i) dette forår!!



Egentlig er mine hænder jo ikke til at arbejde i haven for tiden, men jeg måtte... Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at finde plantesskeen frem og heldigvis erfare, at jorden var rimelig at grave i - opvarmet af solen dagen igennem. Og jeg vidste lige, hvor de skulle stå. Det har jeg vidst siden efteråret.... De skulle kunne ses både fra stue og havestue. En lille bid af "himlen" nede på den vinterbrune jord - uanset om man så havde lyst at gå ud eller ej  ;)




Det er ret så tydeligt, at jeg måtte slippe arbejdet i efteråret. Arbejdet med stien fra bilen og gennem forhaven. Og de små betonsten fra fliserne ved havestuen og ud i haven - en lille smutvej, som jeg alligevel har brugt, selvom de ikke kom på plads... I efteråret skulle jeg også have delt Lodden Løvenfod og lavet kanter. Dét ligger så også og venter på min formåen igen.


5 kommentarer:

  1. Oj hvor er du heldig, det var da en dejlig gave. Endelig lykkedes dig at få flere Katherine Hodgkins, skønt.

    SvarSlet
  2. Tænk hvor megen skøn glæde der spredes på tværs af landet. Tillykke med dine små bidder af himlen, ingen tvivl om at de vil blive nydt. :)

    SvarSlet
  3. Ja hvor den er fin! Dejligt med en god veninde til at sende glæde pr. post! Når du så kigger på Katherine, vil du hver gang sende din søde veninde en tanke....og tænke på sommerfugle måske.

    SvarSlet
  4. Dejligt at tænke på næste forår, hvor der er en hel flok af den søde iris.

    SvarSlet
  5. Tak for jeres søde ord!

    Ja min have er fyldt med skønne "minder" efter at have delt og byttet og gjort ved siden ca. 2003-4... Der sendes mange tanker og erindringer afsted, når jeg ser noget skyde eller blomstre :D

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep