Sider

lørdag den 11. juni 2011

TanteSofien på sygebesøg

TanteSofien har lige været på sygebesøg med flødebolle og sodavand. Hun griner næsten altid, selvom hun også kan være ret så uhyggelig på en hyggelig måde. Op ad en lille rød plastikstofpung med et hus og et træ på og lukketøj, der engang var forgyldt og siger klik, når man åbner og lukker, trækker hun de særeste ting. Den er ikke særlig stor, men rummer alt, hvad man ikke vidste, man egentlig ønskede sig, før de dukker op derfra.



TanteSofien trak mig ud i haven. Hun lo ad min bekymrede mine over alle de planter, der ikke var inviterede, men blot dukkede op som ukrudt. Sådan noget ser man kun, fordi man er en kæmpe hobbit på 1.62, spøgte hun. De, som virkelig var inviterede var da meget, meget højere. Jeg svajede lidt og viste hende min mest undrende maske, for det kunne jeg ikke se. TanteSofien lo da endnu højere og satte flødebolle og sodavand på græsset, hvor hun havde bredt sit store forklæde ud, så det lignede en sommerdug med Bellis på. Hun fortalte historier om kranse, der engang blev bundet af Tusindfryd bag den ENORME Fjerbusk sammen med dukkebørn og thestel. Svimmelumsen var også kommet på besøg og den eneste måde at holde den krabat i ave er ved at lægge sig. Så det gjorde jeg og straks fik jeg øje på den kæmpe plantejungle, hvor kun indbudte planter var og tilmed var der kærestefolk imellem. Men jeg fik også øje på, at jeg har verdens allerstørste Kæmpe Allium - den pynter helt op på taget, som TanteSofien sagde, inden hun tog afsted igen ;)

Skulle du få besøg af TanteSofien, så hils hende fra mig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep