Sider

lørdag den 1. september 2012

Velkommen september!

August, september og oktober er og bliver mine absolutte yndlingsmåneder på Solskinsøen. Maj er den smukkeste i foråret, men disse 3 er creme de la creme! August i år kunne have været mere frugtbar. Jeg har savnet vand til min have! Men den har dog alligevel været optakt til den forrygende sensommer, som jeg håber at opleve endnu engang.

Måske husker nogle, da jeg klippede mine Løvefod tilbage og brugte blomsterne til en sommerkrans til døren...? Se nu blot, hvor septembers første solstråler skinner smukt i den!!


6 kommentarer:

  1. Lad os håbe på en skøn, lang september med masser af sol og den helt specielle sensommerstemning.

    Her bliver jeg nødt til at komme med en "mormor" historie. Min datter er født den 11. september for 20 år siden. August var brændende varm og jeg var kæmpegravid, havde kun nogle piratbukser og et par sommeroverdele samt sandaler jeg kunne være i. Så snart vi rundede 1. september indtraf efteråret i Danmark, alle pakkede sig ind i varmt tøj og haltørklæder... undtagen mig!! Jeg trillede videre i mit sommertøj og lod som om det var helt normalt, men det var MEGET velkomment da tøsebarnet meldte sin ankomst den 11. ;o) Så sådan kan september også være,- bare ikke i år :oD

    SvarSlet
  2. Hej Zep
    Det var dog en ualmindelig god ide at bruge afklippet fra løvefoden til en sådan krans - dette afklip "står vi jo næsten alle sammen med". Det vil jeg da gøre efter til næste år.
    Tak for tippet og god weekend.
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
  3. September er i mine øjne en overset sommermåned. Jeg har helt andre erindringer end fru Friis.
    Da vi havde sølvbryllup d. 21. september og var ude og spise med nærmeste familie efter den store fest, blev det så varmt, at vi endte ude på et af byens torve, og sad der og svedte!!
    Mit barnebarn og svigersøn har fødselsdag omkring samme tid, og ofte starter vi ude og får kaffen, inden vi må trække indenfor.
    Det er en dejlig høst-krans du har lavet. Den fanger øjet og er lavet i genbrugsmateriale...så bliver det ikke bedre!

    SvarSlet
  4. Søde Zep,

    tak for dejlige indlæg. Selvom jeg ikke pipper i kommentatorboksen kan du tro jeg holder øje med, hvad du render og laver i Lillebo:o)

    Jeg har også en mormorhistorie. Jeg sveder HELE året rundt. Er det mon den globale opvarmning eller noget hormonelt?

    Knus fra klimakteriesilden på den anden ø, som får lyst til at tage den første cykel til Bornholm når jeg ser alle dine dejlige perlebilleder:o)

    SvarSlet
  5. Hej igen.

    Det gør mig ondt at høre, at der har været alvorlig sygdom i den nærmeste familie, søde. Håber af hele mit hjerte, at dette cyberspace trøsteknus kan hjælpe en smule......


    Stoooooooooooooort knuuuuuuuuuus fra den grønne tante <3 <3 <3 <3

    SvarSlet
  6. Godmorgen og tusind tak for jeres kommentarer og skønne historier!

    Jeg hæder til teorien om global opvarmning, Kjæreste Tante Grøn - den får skylden for det meste efterhånden ;)

    Hjertelig tillykke med datteren på tirsdag, Fru Friis! Og også tillykke med barnebarn og svigersøn, i nær fremtid, Bente!

    På søndag skal vi til 80 års fødselsdag... Jeg husker tydeligt, da svigermekanikken fyldte 70... Dagen før var vi nemlig nede og køle os af i vandet ved Balka ;)

    September på Bornholm er oftest meget anderledes end eksempelvis i Jylland. Opvarmning af klippe og hav gør, at vi holder varmen længere ;) Men selvfølgelig kan kolde, hidsige lavtryksvinde ændre billedet i nogle dage, som jeg har på fornemmelsen, vi vil opleve de næste par dage.

    7-9-13, så tror jeg halvt på, at det skrantne helbred, som har spændt ben for aktiviteter her i huset (og fået en anden en til at løbe meget stærkt, også med bil på ;)) er på vej i den rigtige retning. Helt sikker er jeg dog ikke, men det må prøver og tiden vise.

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep