Sider

onsdag den 5. september 2012

Sikkert sure...

Eller syge på bagsiden. For slet ikke at tale om omsværmet af hvepse! I morgenens første solstråler føler jeg mig som en zigeunerunge på et af de i firserne famøse reproduktioner af tårevæddede børn med bedende blikke, mens jeg står og bliver fanget ind af synet over værkstedets gavlrygning. Men ingen hænder, ingen småkager. Der kan ikke stilles en stige under for at nå de lækre Victoriablommer i toppen af det meget gamle træ. Jeg husker i den grad den vidunderlige smag fra min barndom, hvor en af naboerne havde et særdeles velvoksent og rigtbærende eksemplar af et blommetræ.

Træet hælder sig ind over en værkstedsgrav, som "er ved" at blive jævnet (når en mand har sagt, at han vil gøre det, så gør han det også - ingen grund til at minde ham om det hvert ½ år).  Tidligere hældede det over en gammel garagebygning, som er halvt nedlagt. Alene at komme igennem brombærrankerne, som har indtaget verdensherredømmet på den plet af ejendommen, kan nok tage pippet fra selv den bedste. Det er "for nemt" bare at købe et andet træ. Dette har en historie i Lillebo. En dag vil jeg med sikkerhed skaffe mig adgang, bekæmpe "blommedæmonerne", som jeg har døbt alle forhindringerne. Lige nu må jeg nok bare nøjes med at konstatere, som en anden ræv, at de sikkert er sure ;)


3 kommentarer:

  1. Nej hvor træls et blommetræ, som man ikke kan plukke af. Uha det var ikke sjovt.
    Jeg var mest bange for hvepse, da mine var modne, men sjovt nok var de værst i begyndelsen.
    Men det er svært at lade være med at minde manden om det hvert ½ år :o)
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Kære Zep.
    Du har så dejlig en humor at det altid er en fornøjelse at besøge din blog. ... Hvert halve år, tø hø, tror ej det helt slår til ;0)
    Ærgerligt med blommerne, ovenikøbet én af de bedste sorter. Hvad med både en stige og, en ´teleskop-blommeplukker´, ja for du kan jo ikke stå under træet med et forklæde og ´fange´ blommerne efterhånden som de falder ned :oD
    Du må drømme videre ... Rigtig god dag til dig. Kh, Iris.

    SvarSlet
  3. Tak skal I have begge to :D

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep