Sider

lørdag den 15. september 2012

Solglød

Lillebo har genlydt af fnisende, hvinende, glade pigestemmer. Fjantende og fnidrende som man kun kan, når man er teenager, nærmere betegnet i begyndelsen af denne alder, hvor høj musik, idoler og "sandhed eller konsekvens" og "makeover" er ikke ubetydelige faktorer i hverdagen. Den alder, hvor mor ikke ligefrem længere bliver inviteret med til at sidde i sofaen til filmaften.

Bare rolig, jeg klarede mig. Jeg fortrak med gemalens blærbar og forskansede mig (læs: holdt mig udenfor synsvidde men ikke så langt væk, at der blev stille) på loftet med den udsøgte opgave at parre nyvaskede sokker (de, som ikke var blevet spist af et sokkemonster eller vaskemaskinen) og placere ovenpå de bunker af tøj, der voksede op, mens hultertilbulterbjerget af renvasket svandt ind tilsat transistorradioens hyggemusik ala en på 40 og et krus kaffe, som indimellem blev suppleret, når jeg alligevel formastede mig ned i køkkenet.

Da mørket faldt på var jeg rundt ude og sørge for lys i lanterner, så forældre kunne finde deres pigebørn kl. 22. Da skræmte jeg næsten livet af det halve af tøzerne, som (åbenbart) var på uhyggetur rundt om huset. Da jeg stødte på dem, spurgte jeg, hvad de lavede. Svaret var imponerende hyl, som flænsede nattehimlen og jeg var tæt på at kigge nervøst efter tilkaldte blå blink. De overlevede og ordensmagten havde ikke fået nys om min forbrydelse.

Men tidligere så jeg pludselig gennem vinduet noget helt særligt aftenlys og sokker og trøjer fløj til alle sider, da jeg ilede ned ad trappen med cameraet i hælene. Det var på sidstningen af solens vej mod sin seng, at det pludselig var så fantastisk. Der var ingen tid at spilde. Så sent ramte den stort set kun solskinsbedet... Det nye bed, som er blevet til - eller egentlig genskabt som bed, med nye farver - i år. Om lidt vil jeg gøre som solen; Når jeg lige har afleveret de smukke syn, vil jeg gå i seng ;)





Godnat og sov godt!

4 kommentarer:

  1. Hahahha Skønt indlæg Zep.
    Lyder som om pigerne har (u)hygget sig ;) og du med, hehe, med sokke monster og vasketøj. Og hvor fra kommer så det sokke monster, kunne jeg jo godt tænke mig at vide! Der bor også et her ;)

    Lækre billeder, sikken en glød der er i farverne! Dine Helichrysum er vildt imponerende!

    SvarSlet
  2. Her kan vist kun siges en ting: WAUUUWWW! Hvor var det godt du kunne springe så hurtigt ned af trappen på trods af din - i teenagernes øjne - fremskredne alder, så vi andre også kunne få lov at nyde dette skønne syn.
    Mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
  3. Kære Zep,

    ja, jeg nikker genkendende til teenagerfnis, fjantethed, en altopslugende obsession for make-up, musik, tøj, computere og mobiler. Hva` så der? YO Y0:o)

    Her er "Twilight" det helt store hit og det er lige før jeg begynder at drømme om blege, men venligtsindede vampyrer om natten.

    Smukke, glødende farver på dine dejlige billeder. Tusind tak for stemningsrapporten fra Lillebo.

    Knus fra en anden teenagermor

    SvarSlet
  4. JA i min fremskredne alder hæhæ kræver det så lige et par dages rekreation i haven at vende tilbage til mit vanlige overblik og velskrivenhed ;)

    Tak for jeres hyggelige kommentarer!

    Pia er det mon første billed, du mener er Helichrysum? Hvis, så kan jeg fortælle, at det er en Røllike, 'Teracotta', som jeg er meget, meget glad for!

    Jeg ved ikke præcist, hvor sokkemonstret kommer fra, men efter at have været grundigt rundt med kost og spand, har jeg opdaget, at det færdes i stole, under sofaen, bag døre, under tæpper og borde. Et ret sky væsen, må man formode ;)

    Måske vi skulle lave en klub, kjæreste Tante Grøn. Seneste nyt her fra teenagerfronten er, at Twilight er skrevet på ønskesedlen til fødselsdagen i næste måned...

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep