Sider

tirsdag den 27. maj 2014

Tirsdagskylling...

Tirsdagskylling:



Her kommer lidt haveguf til ganen. Ville ønske jeg kunne uddele smagsprøver....

Menuen idag stod på kylling. Hel. Først gik tankerne i traditionelle baner; Ovnstegt med kartofler og stuvede grøntsager (fra fryseren). Fik dog en umanerlig trang til den gamle kending kold agurkesalat. Men har endnu ingen agurker. Og jeg mener agurkesalat, der smager af sommer og sol!

Det var der heldigvis råd for, for jeg havde fornyligt læst om rabarbersalat HER: Til kyllligen blev der selvfølgelig  hentet persille i haven. Jeg bruger persille som bunddække i solskinsbedet, så jeg har masser af det - og har ikke manglet i vinter heller.

Og så var der jo sovsen. Kyllingen blev i dagens anledning grydestegt, i en rest smør endda. Da den var brunet røg en halv liter vand i gryden sammen med en grøntsagsbouillonterning. Sky/bouillon og kartoffelvand blev jævnet og så var jeg igen et smut i haven. Efter purløg.  Og jeg kan kun sige, at den kombi kører med klatten - ikke mindst sammen med rabarbersalaten.



Velbekomme :)

2 kommentarer:

  1. Uhm det lyder godt, får helt lyst til kylling :-)

    SvarSlet
  2. Er lige ved at tro, at man også kan servere den onsdag ;)

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep