Sider

tirsdag den 28. august 2012

Jagten er udsat...

...til imorgen. Altså jagten på stålbørsten, som skal bruges til at gøre overfladen på betontruget ru. Håber ikke udsættelsen betyder, at det er for sent - at betonen har tørret for meget. Ganske vist er der et gammelt badeforhæng over det, så det ikke tørrer alt for hurtigt.

Herovre har vi jo absolut ikke den fugt, som eksempelvis i Jylland... Helt undtagelsesvis hænger der en dejlig byge og drypper derude lige nu. Jeg har netop siddet og lyttet til klukkende i regnvandspalletanken. Og jeg har sendt mit solskinbed en glad tanke. Jeg fik fjernet ret meget ukrudt i det idag, sat et par planter fra en god plantetante, som har stået og ventet på at komme deri. Og jeg fik lagt et lag kompostjord efterfølgende for at holde på, hvad vi måtte få af vand samt holde ukrudt lidt tilbage.

Skøn formiddag, som fulgte en vidunderlig morgen ved have i Nexø. Jeg kunne sparke mig selv, AV, for ikke at have tageet cameraet med! Fantastisk lys og smukke motiver. Jeg tager det med imorgen og håber... Efter frokost et skønt solopvarmet brusebad, inden den stod på den ugentlige tur til bla biblio efter Pelargoniebog. Og så kom en bog om æbler også med hjem.

Men så var det også sket med det vidunderlige for denne dag - og egentlig er der ikke grund til at klage, når man har oplevet så meget på så få timer, som har bragt smilet frem. Resten af dagens program har været præget af akut/alvorlig sygdom i den nærmeste familie. Derfor er jagten udsat til imorgen. Ved nærmere eftertanke, skulle jeg måske bare købe en ny på vej hjem fra havet ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep