Sider

mandag den 26. september 2011

Jeg må have gang i rodslåning...

Af denne! Jeg fik den for vel nok 5 år siden som en rodslået stikling. Naturen havde selv sørget for arbejdet, da den blev ladt i fred uden forstyrrende lugning o.lign. dengang. Her er jeg nok lidt for emsig med de nedhængende stængler (eller også bruger jeg for mange af dem til dekoration ;)). Men nu skal der andre boller på suppen. Denne Kaprifolium, som jeg ikke kender navnet på - og pyt med det, den er så eventyrlig her i september, så det nærmest er at opdage den på ny, hver gang næsen rammes af duften, på vej igennem haven! Det er der altså ikke mange blomster, der kan prale af i min have. Ikke engang roser, som jeg ellers er meget forelsket i. Og så fuldkommen yndefuld at se på, om det er sol eller skyer... Jeg har en voldsom trang til at få den udbredt langt mere i haven en blot en enkelt plante (som ellers ikke er lille og heldigvis kan ses fra vinduet her). Jeg fristes spontant til at kalde den en elverpige.

3 kommentarer:

  1. ja... smuk er den, en kaprifolie har jeg desværre ikke i min have endnu. Men forventer da at anskaffe mig en engang næste år..

    SvarSlet
  2. Hvor er di Kaprifolie smuk.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  3. Velbekomme :D

    Jeg vidste simpelthen ikke, hvad jeg gik glip af i haven, før den blomstrede for første gang sidste år. Dét er så ulempen ved internet; Man kan ikke fornemme duft og indvirkning på sæson gennem ord og billeder alene.

    Ville da ønske, jeg kunne sende den morgenduft ud, der mødte med igår, da jeg i mørket ved 6-tiden gik gennem haven. Uhm!

    God dag!

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep