Sider

mandag den 21. oktober 2013

Spanderegn og måneskinsmagi

Er det lige smukt eller hvad?!

Og det stod ned i spande. Bogstaveligt talt i det gamle vaskerumshus, som er utæt, når der er kraftig regn. Altså efter, at jeg blev flået ud af en underlig drøm halv tre. Husker ikke, hvad den handlede om. Bare, at den var mærkelig. Til gengæld husker jeg tydeligt det knald, der fik mig til at flyve op og ud af dynen. Og det har været stort, for jeg kom i seng på den forkerte side af midnat. Træt i den grad. Og så  kan jeg ellers godt sove fra en smule tordenvejr.

Men dette skrald sammen med slagregn på tagvinduerne fik mig i den grad ned ad trappen, i badekåben og ud at finde balje, spand og lommelygte! I løbet af en halv time blev jeg dog klar over, at jeg nok ikke fik brug for lygten alligevel. Den fulgte dog med op ad trappen og under dynen igen, indtil vækkeuret vrælede kl. 6 og jeg først troede, at det var noget, jeg drømte...

Nu vil jeg fortsætte min "blå mandag". Sådan en afslappet en, når familien er startet i skole og på arbejde efter en god uges ferie med rejse og fødselsdagsslapperads. Katten er ved at blive tør. Han kom vrælende til døren imorges. Og aldrig har jeg da set så våd en kat! Brændeovnen knitrer nu også lystigt og vejrguderne lader til at have raset af. Så om lidt vil jeg lade sejlende gulv i vaskerumshuset være sejlende gulv. Der er håndklæder til at suge det, der ikke nåede at blive fanget "i spande". Og så vil jeg gå til køjs igen et par timer, så jeg kan hænge sammen indtil i aften.

Men lige inden, vil jeg godt vise jer et syn, som kun efteråret kan give. Halvnøgne grene med enkelte blade og kraftigt måneskin på, der laver de skønneste silhuetter. Jeg fik i den grad travlt med at hente cameraet i aftes, da jeg fik øje på dette sceneri. Er det lige smukt eller hvad?!


6 kommentarer:

  1. Det er det man kalder en rigtig "lortedag" ;) held og lykke med svømmeturen i vaskerummet :)

    SvarSlet
  2. Her styrtregnede det også nogen gange, men ingen skrald og heldigvis ikke noget, der er utæt.
    Sov godt

    SvarSlet
  3. Smukt er et i hvert fald, men sikke dog en nat - håber du har haft en OK dag efter den tur.

    SvarSlet
  4. Tak skal I have. Jeg overlevede ;) Og fik en noget længere lur, end jeg havde regnet med.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  5. Kære Zep.
    Held i uheld ;o) for der kom et rigtigt smukt foto ud af denne lidt ´trælse´ oplevelse med vand og pjask. Håber du sov godt bagefter, og at tag og loft er reddet.
    Kh, Iris.

    SvarSlet
  6. Tak, kære Iris.

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep