Sider

søndag den 10. juni 2012

Velsignet blæsesol

Ja OK velsignet er måske så stærkt et ord. Men ikke desto mindre, så passer dagens vejr med sol og nogen blæst mig aldeles formidabelt, når jeg ser på det bjerg af vasketøj, der har hobet sig op i den forgangne uge...

En af mine yndlingssiddepladser, som jeg nævnte igår, på hjørnet af huset, poserer her for fotografen. Et par stole hentet på containerpladsen (hvor vi her på øen må klunse til eget brug). De har da deres skavanker, men er vidunderlige at smække popoen i, når man lige kommer forbi. Placeringen kan forekomme mystisk, sådan på hjørnet af huset, men er slet ikke tilfældig, idet det hjørne passeres rigtig mange gange og desuden har udsigt til rigtig meget. Og så er der både sol og skygge alt efter, hvor langt dagen er...


De øvrige siddepladser, som ønsket af Marianne i en kommentar i forrige indlæg, skal jeg også nok løbende præsentere, når jeg i de næste 3 uger bruger så meget tid, jeg kan komme til, ude i haven.

Der på hjørnet har man bl.a. udsigt til rosen Aicha ovre ved fliserne. Man skal have god plads for at have sådan en. Til gengæld er den altså klart på min TOP10. Jeg kan ikke lige komme i tanke om noget, jeg ikke bryder mig om ved den (det skulle lige være tornene altså, men så bliver flertallet vist disket hæhæ). Jeg skal nok vise den i fuld figur sidenhen. Men netop nu kommer et nærbilled. Den er fyldt med knopper, som nu er begyndt at åbne som de første roser i haven i år. Som sagt blæser det, så ingen perfekte fotos af skønheden. Men er den ikke bare lækker?!


3 kommentarer:

  1. Jo, Zep, DET er den i hvertfald! Og hvor var det en god ide at vise udsigten fra siddepladserne også!

    Jeg klunser også, men før 'skraldet' kommer på genbrugsstationen. Der er virkelig mange fund imellem.

    SvarSlet
  2. Hej !
    Så dig lige hos Iben..

    Fin blog du har...
    Kigger grundigt
    Skal snart til Bornholm, og måske man fik nogle ideer...

    Så nu er jeg fast læser
    Kh
    Loppe

    SvarSlet
  3. Skønne Aicha. Min er også sprunget ud nu.

    Misunder at I må klunse. Det må vi ikke i Aalborg.

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep