Sider

tirsdag den 14. februar 2012

En hjertelig hilsen

Solen stråler ned i den gnistrende sne på hjerternes dag. Det gjorde den også igår morges. Jeg kom kørende ad en af de små veje i landskabet her. Tungen var lige i munden, for det var dagen derpå. Ikke noget med håndværkere hos føreren men derimod snefald og fygning,  også efter rydning var stoppet og visse steder herude på landet, ryddes der slet ikke sne i week-enden.

Selvom vejen sine steder blot var et spor, der sneglede sig rundt i alle svingene, så var jeg som tryllebundet af sceneriet iø! Solen var ved at stå op og store dele af himlen var sådan rigtig himmelblå. Det var koldt og stille og flere steder drev tågen over marker og vej. Meget tættere kommer man ikke på et eventyrligt landskab - og dette er klart i mit livs top 10 over naturoplevelser. Så meget desto mere ærgerlig var jeg over ikke at have cameraet i bilen. Havde jeg haft det, var der blevet skudt i et væk. Istedet måtte jeg nøjes med at fotografere, da jeg kom hjem og da var trylleriet næsten slut og slet ikke med de samme scenerier som på turen. Men alligevel...



Min Amaryllis, 'Benfica', som jeg fik af min bedste planteveninde for nogle år siden, er nu kommet i blomst igen. Ganske vist har den ikke til alle 4 verdenshjørner i år. Men selv to af den blomster er nok til at begejstre mig. Igår kunne jeg ikke dy mig for at indfange den i solskinnet i vinduet. Det er ganske vist ikke det rigtige lys at fotografere den i. Men det har alligevel sin charme i mine øjne.


Og så får I da også lige et, hvor den præsenterer sig selv bedre...


Og når vi nu er ved den hjertevarme røde farve, så fik jeg igår syet en hættetrøje til den ældste datter. Den sidder dog ikke helt så "løst" på hende, som jeg synes klæder hende bedst, så jeg har bestilt stof til endnu en - blot nummeret større. Denne overtager jeg så nok. Mor her er nemlig ved at være den lille i Lillebo ;)



God valentinsdag til alle! Beklager, at jeg er så fraværende for tiden.

3 kommentarer:

  1. Vi burde bære rundt på kameraet hele tiden, der er så meget smukt derude :o)
    Sikke en smuk amaryllis og en skøn hættetrøje, det er ikke tosset at bo i Lillebo. Fortsat god aften til dig.

    SvarSlet
  2. Takker sødeste Fru Friis.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  3. Tak for turen, selvom du ikke havde kameraet med, kunne jeg nemt forestille mig, hvordan det så ud, ud fra din beskrivelse. Også det med vejene som var svære at køre på, sådan er det også her hos os, når det har sneet. Heldigvis får vi ikke så meget som jer.
    I går havde jeg sådan nogle billeder på min blog, så du kan jo nyde synet der :o)
    Bedste hilsener
    Lisbeth
    Samsø

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep