Sider

tirsdag den 21. august 2012

Sværmerier

Den anden aften var det vindstille og jeg var i gården efter mørkets frembrud for at hente noget ind. Da slog det mig i den grad, hvor kraftigt min hvide Kaprifolium på den anden side af huset duftede. Himmelsk fantastisk! Jeg har ladet mig fortælle, at grunden til, den dufter kraftigst fra aften til morgen er, at den tiltrækker nogle bestemte natsværmere til at bestøve sig, hvilket ser ud til at være lykkedes...


Og når vi nu er ved de flagrende vinger, så har de seneste dages halvtropiske varme medbragt mere "eksotiske" sommerfugle, end Kålsommerfugl, Nældens Takvinge og Dagpåfugleøje, som jeg har nydt sommeren igennem. Igår spottede jeg den første Tidselsommerfugl (idag er der mange) og idag hilste jeg på den første Admiral...



2 kommentarer:

  1. Smukke sommerfuglebilleder. Stille aftener er dejlige.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Mange tak Lisbeth.

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep