Sider

torsdag den 17. maj 2012

Snart må der trampes

Jeg har en svag fornemmelse af, at der bliver brug for noget nær en reboot af krop og sind på mandag, når hverdagen indfinder sig igen. Men lige nu er adrenalinen så småt ved at indfinde sig - eller forny sig til de huslige opgaver, for den har trukket lidt af et læs ude de seneste 10 dage.

I aften mødes Østbornholms Modelflyveklub som vanligt her i køkkenet. De kommer næppe ud og lege med modellerne med den bidende vestenvind, vi holder os. Så bidende, at jeg har måttet iklæde planterne uldne fletninger her til morgen hihi



Nej, det er selvfølgelig bare fis og ballade. Eller rettere, så er det den Wensleydale uld, som posten medbragte igår, som jeg skal prøve at spinde på søndag. Jeg holder et lille spindetræf for tilmeldte fra Sjællandsgruppen på  håndarbejdsforummet Rokken Og jeg glæder mig stort til, at hjulene på 5 rokke skal spinde her på "spindesiden" af huset, nær køkkenet...


Som sagt har jeg været flittig ude. Også i gården har jeg ligget på mine grædende knæ med blødende negle og fjernet ukrudt - og dresseret rod og skidt til at holde afstand.


Ikke at jeg dermed har indhentet min store forsinkelse i udearbejdet. Det ville være synd at sige! Men jeg har ihvertfald gjort mit bedste for at gøre det nogenlunde præsentabelt, så rokkerne kan få et lille indblik i min grønne verden også. Idéerne har stået i kø, mens jeg har arbejdet. Nogle er spontant ført ud i livet - og har derfor også forsinket ukrudtsarbejdet yderligere. Men sådan er jeg... Haven må aldrig blive en pligt på samme måde som huslige opgaver. Min have er min legeplads. Og det er jeg så også ganske sikker på, at de kreative kvinder vil forstå. Slutteligt derude blev græsset slået, så man kan se forskel på det og ukrudtet hihi. Havens eneste nisse fik sit årlige bad og fjernet fugleklatter. Ikke at det behagede hertugen med yderligere forstyrrelser. Men han er nu en rigtig rokkenisse, så han slap ikke! Og nu sover han da også fredeligt videre, mens jeg regerer herinde.



Og skulle vi så ikke lige tage en fin blomst på Skjoldblad med i købet, som ganske vist er nærmest afblomstret idag, hvor solen skinner igenigen trods blæst.

God Kr. Himmelfartsdag til jer alle!



2 kommentarer:

  1. Kære Zep. Der sker sandelig ting og sager på din matrikel. Modelflyverklub og rocker... undskyld rokkeklub kommer på besøg, og det skulle da ikke undre mig om du er medlem af flere foreninger og foraer. Herligt med mange interesser og sociale mødepunkter. Og gården bærer præg af at en quinde har svunget pisken over det nu dresserede ukrudt, så nu er der plads til afslapning igen. Ha' et dejligt møde med ro(c)kkerne... ;o)

    SvarSlet
  2. Kære Fru Friis.

    Åh så dejligt et læse dine lattermilde kvæk igen! Quinden her må nu lige tage ½ time på den ene side og... Skroget er blevet ældre end lysten til at ville ;) Kigger forbi Frøbo, når der bliver ro i Lillebo igen.

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep