Sider

søndag den 27. maj 2012

Frøjagt

Jeg sendte Fru Friis i hendes Frøbo en gavstriksmilende tanke for en time siden, da jeg vandrede rundt i det duggede græs med cameraet. Jeg er tidligt ude med det denne Pinsemorgen, da det snart skal afsted til dressurstævne.

Tanken kom af, at jeg senere idag skal på jagt - frøjagt. Og nej disse siger hverken kvæk eller kan hoppe, for det er blomsterfrø. Allerførst vil jeg dele nogle med jer, som vil sende en gysen igennem mangen en kultiveret haveejer. Men selvom disse, netop hvor de er, er der, fordi min tid har været for knap, så er det ikke et usædvanligt syn i Lillebo. Insekterne og jeg frydes stort over det gule have, de sædvanligvis får lov at lave i udvalgte plamager. Havet er nu blevet hvidt og det er tid at gå ud med en affaldspose og samle hoveder...


I drivhuset er det også næsten, "nu det' nu". Forglemmigej og Feldsalat er næsten klar til at blive høstet. Feldsalaten får tildels lov at så sig selv derinde og sørger for et grønt bunddække på ledig plads det meste af tiden...


Forglemmigej er stort set også lige klar til at blive hevet op og med en buket i hånden at drysse frø ud på udvalgte steder. Så klarer de selv resten af paragrafferne i arbejdet med at gøre "underhaven" til et blåt hav på denne tid.


Rigtig god Pinse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep