Sider

tirsdag den 10. januar 2012

Eventyrland

Danmark er på mange måder et lille eventyrland - og ikke nogen dårlig ting at være kendt for. Således også som monarki. Muligvis en debat værd af politisk karakter, men ikke på min blog. Jeg åbner sjældent for tv'et for at komme til "globryllup" eller lignende. Men da jeg tilfældigvis satte mig med strikketøjet idag, havnede jeg i indledningen på Dronning M's jubilæum. 40 år. Hun blev således regent, da jeg var ganske få måneder gammel. Og jeg kan ikke sige mig fri for at have øjne på stilke, når cameraerne ramte blomsterudsmykningen på Christiansborg - og hatten var iø frisk og nydelig.

2 kommentarer:

  1. Kære Zep,

    sikke en smuk blomsterranke. Den er helt fantastisk. MEN HVAD SØREN....ER HENDES MAJESTÆT BLEVET HIPHOPPER??? Er der ikke sådan lidt streetlook over hendes hovedbeklædning? Jeg mener, med den der hue under hatten?

    Ikke et ondt om om Kongehuset fra min side. Jeg elsker vort monarki.

    Jeg kan tydeligt huske, den dag Margrethe blev kronet til Dronning af Danmark. Jeg lå hjemme i sengen med influenza og alt det med sørgemusik etc på tv gjorde et dybt indtryk på mig dengang.

    Det bedste ved at være dronning må absolut være at man konstant bliver overøst med smukke blomsterbuketter:o)

    Knus fra Klisterkanalen

    SvarSlet
  2. Kjæreste Tante Grøn.

    Ja var der i grunden ikke engang, hvor den gode Erik Bering også stod for blomsterarrangementer til kongehuset? Hans udfoldelser kan jeg godt lide! Man bliver måske nok vant til at der er blomster altid, men jeg tror også Dronning M ville savne dem, hvis de forsvandt...

    Ja jeg kunne ikke lade være med at "omdøbe" hende til Dronning M i dagens anledning - med den hippe hovedbeklædning. Man kan vel sige, at både det indvendige og udvendige af hendes dronningelige hoved følger med tiden ;) (som spindegal kan man ikke lade være med at sidde og fundere over, om ribkanten mon er ulden i årstidens anledning).

    Hjerteligst fra den forblæste og våde Østers Ø ;)

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep