Sider

fredag den 27. januar 2012

Køkkenforandringscollage

Så blev der syet, vasket, tørret, strøget og hængt nye gardiner op i køkkenet. Egentlig forkert at kalde dem gardiner. Kapper er nok mere korrekt. Køkkenet er på nordsiden af huset og det virker som overkill at have rigtig gardiner. Det gjorde nu ikke arbejdet mindre, for da jeg klippede dem til de to vinduerfor en halv snes år siden, lavede jeg et hav af små buer. Dem bukker man jo ikke bare om og stikker fast. Nej de bliver "overlocked" og det tager tid - også at vende og dreje hele tiden. Døren har dog fået en kappe med lige kant. Døren vender mod øst og jeg kan hilse og sige, at kappen er nødvendig, når forårssolen rammer morgenmaden ;)

Og så fik jeg en uimodståelig trang til nye planter derude. På denne årstid er det afgjort bladplanter, jeg higer mest efter indendøre. Og netop sådanne manglede der ret ud for, hvor mit blik falder herinde fra stuen. Over/bag kaffemaskinen var der bar, blågrøn væg. "Kedelig" bar. Det blev der så gjort noget ved! I potten er der desuden mit "drageæg", som er en gave fra en god haveveninde i Jylland. Hun har selv formet det i ler og dekoreret det med den smukkeste glasur. Dygtig og kreativ er hun! Det samme er en anden god haveveninde fra Jylland, som laver filter blomsterhoveder. Denne frække Vintergæk fik jeg i bytte for et af mine kort...

Og nå ja, så har jeg altså leget lidt mere med collageprogrammet ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep