Sider

mandag den 22. april 2013

En af de himmelblå - Vårkærminde

På mine "fotosafarier" bliver en frydefuld forventning bygget op. Overalt vrimler det med frøplanter af Forglemmigej. Et lille stykke af himlen på bunden af min have, som ser ud til at blive ikke så lidt udbredt i år. Men allerede nu er der noget, der ligner. Kærmindesøster er ikke så langt endnu - bladene er kommet op hist og her, men der er endnu et par uger (gætter jeg), til de blomstrer.

Til gengæld fik jeg af en plantebytteven for nogle år siden en, hun kaldte Vårkærminde. Dén er begyndt at blomstre nu! Og den er iø ret så livsglad. Den har stået et sted, der blev aldeles overgroet af græstuer m.m.. Der har tilmed ligget ting og sager ovenpå den, hvor den var glemt (rødmer). Men den levede videre! Sidste år flyttede jeg så en bid til mit vildbassebed ved vejen. Nu er der små himmelblå blomster...



2 kommentarer:

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep