Sider

fredag den 5. juli 2013

Beruset.

Ja det er vist den nærmeste beskrivelse, jeg lige kan komme på af fornemmelsen, når jeg går igennem haven i disse dage. Særligt om aftenen dufterne roserne om kap, ikke mindst med den  gamle, hvide Kaprifolium, som står med uanede mængder af knopper netop nu og næsten frister til at tilbringe natten derude i al vellugten!

Der er helt fantastisk frodigt i haven i år. Det skyldes ikke blot mit fravær med klør 5, men i høj grad også, at Solskinsøen i forår/forsommer har fået regn, vi ellers ikke har været forvænt med de seneste år på denne tid. Det hele vokser nærmest om kap derude, hvor jeg går som en anden Tommelise :D Og blomster er der mange af! Lige ved siden af Kaprifolien og Rosen 'Mme Plantier' står Blærespireaen og blomstrer for første gang. Helt fantastisk yndefuldt!

Rigtig god fredag til jer alle!






5 kommentarer:

  1. I dag står mange af planterne og hænger med hovedet i al deres frodighed, fordi de ikke er vant til varmen; men det må de se at blive, for nu starter højsommeren. Og du har ret, haven er fyldt med vellugt.

    SvarSlet
  2. Kære Zep
    Dine billeder er helt maleriske og jeg kan næsten mærke duften. Din hvide kaprifolie er underskøn.
    Nyd din weekend:o)

    SvarSlet
  3. Hej Zep
    Ja, man bliver beruset af at gå i haven lige nu. Jeg har også kaprifolie,r og de dufter fantastisk.
    Det er også en meget speciel plante med de lange arme den har.

    SvarSlet
  4. Kan godt forstå din boblende glæder - både over haven, dens dufte og over at være forbi milepælen.

    SvarSlet
  5. Tusind tak skal I have :D Har været på dagens første oplevelsestur sammen med fuglene og insekterne, der allerede har meget travlt i morgensolen. Fantastisk!

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep