Sider

søndag den 7. juli 2013

Blomster til værtinden

Tidligt imorges. Endog tidligere, end jeg gik igang med mit morgenritual i haven, hvor jeg dels nyder og dernæst yder i et par timer. Imens bollerne bagte, som var færdige ca. kl. 7.20, lavede jeg en gave. Forberedelsen blev gjort i aftes, hvor jeg blandt havens bedårende flor indsamlede roser med navnet 'Mme Plantier', Lægebaldrian, Lodden Løvefod og Kæmpeskælhoved. De blev sat dybt i vand natten over og bundet til en buket. Når ellers jeg får smølet mig ud efter kompostorme til værten og ellers får "frisket hårlokkerne", som nu er hele 2-3 cm. lange sine steder ;), så går turen afsted til fødselsdag med buketten til værtinden. Omend en flygtig gave, som afskårne jo dog er, så noget at det dyrebareste, jeg kan give!


Med søndag morgen frisk i erindring, mens solen nu banker ned derude...




7 kommentarer:

  1. En flot buket, man selv har lavet,
    bringer næsten altid lykke og begejstring!

    SvarSlet
  2. Det er så dejligt at både give eller modtage en smuk buket fra haven. Jeg går også altid en tur i haven inden vi skal i byen, og sammensætter en dusk til værtinden:-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det en skøn buket, du har bundet kære Zep. Ja, det flygtige kan være meget smukt, fordi det nydes så intenst og med så stor taknemlighed og ydmyghed.

    Du har helt sikkert gjort værtinden meget glad med denne dejlige buket fra egen have.

    Stort knus fra mig og Anton, som igen er kommet på arbejde som krammer og her på øen

    SvarSlet
  4. Dejlig buket. Kender godt fornemmelsen, når man skærer af de dyrebare, der så kun lever flygtigt. Men også, at det er en meget værdifuld gave, som man er nødt til kun at give til en, man ved værdsætter den. Man kan blive skuffet, hvis modtageren ikke ænser buketten og dens værd......

    SvarSlet
  5. Kære alle, tusind tak :D

    Buketten faldt i god jord :D Og ja det gør en forskel, hvordan den bliver modtaget ;)

    Kjæreste Tante Grøn - håber, at Anton så gør gavn! Sender masser af tanker fra min ø til din ø.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  6. SMUK buket, Zep, godt at høre at den bragte glæde. Jeg sender straks en Samsø alf afsted til veninderne på Bornholm og fylder rygsækken til den sprækker med Lathyrus duft, jeg håber den klarer turen :) kh Anne Mette

    SvarSlet
  7. Du er bare en skat, Anne Mette! :D

    Til gengæld skynder jeg mig lige at lægge en buket mere på bloggen, som netop er blevet færdig...

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep