Sider

torsdag den 11. juli 2013

I køkkenet på en regnvejrsdag

Planterne har garanteret klappet i deres små og store blade, dagen igennem. Løftet og strakt dem og ladet de skønne regnvejrsdråber glide hele vejen ned ad stænglen og til jorden, hvor rødderne har suget i sig. Potteplanterne i vindueskarmen blev i den grad misundelige på havens planter, så de måtte bæres udenfor på en bakke, hvor de får lov at overnatte, inden de formodentlig imorgen endelig bliver plantet om.

Derfor har husets frue gået og smilet dagen lang. Bundet en duftende buket, "alt godt fra haven" til køkkenvinduet og bagt kage til modelflyveklubben, der har deres ugentlige møde i køkkenet netop nu - og naturligvis til husets øvrige slikmunde.



10 kommentarer:

  1. Man kan vel ikke tillade sig at være misundelig på jeres regnvejr på solskinsøen i betragtning af, hvor regnvåde de to sidste somre har været. Kagerne ser lækre ud.

    SvarSlet
  2. Regn hvad er nu det for noget på solskinsøen. Vi havde fint solskin hele dagen, men en hel nats regn ville ikke være så tosset :)

    SvarSlet
  3. 12 dejlige mm blev det til :D

    Hjerteligst

    SvarSlet
  4. Regn....!!! Hvor....??? Visse-Vasse!!! Det eneste fugtige her, er sveden på min pande!! ;o)

    Men rigtig fint at I får regnet af, for når jeg betræder solskinsøen, forventer jeg sandelig også solskin... ellers er det jo falsk varebetegnelse.

    Når det så er sagt, kunne det være SKØNT med et døgn med stille haveregn, - men vi kan jo ikke altid få det hele!! ;o)


    SvarSlet
  5. Nånå du skal over og trampe rundt på klippeknolden her i år, Fru Friis?

    Hjerteligst

    SvarSlet
  6. Hej Zep Jeg har læst i en af dine tidligere indlæg at du også er kommet igennem strålebehandlingerne og er færdig. Det er dejligt at høre, nu skal vi bare hvile og nyde vores dejlige haver så vi kan blive fit for fight igen.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  7. Ville hjertens gerne have budt dig velkommen i Lillebos have, Fru Friis. Ligesom Tim Skovrup, som også kommer til øen her i juli. Men jeg har måttet vælge, at sommeren i år alene bliver delt med familie og nære venners selskab, mens jeg kommer til kræfter. Så jeg håber, du kommer igen en anden gang! :D Og så håber jeg selvfølgelig, at du får al det solskin på din ferie, som du håber på :D (hvilket der er en god chance for herovre)!

    Håber, du også er kommet godt igennem behandlingen, Annette?! Ihvertfald, at det er overstået nu. Jeg hører til de heldige, som har meget lidt bivirkninger af strålebehandlingen. Men jeg er nu ikke i tvivl om, hvad mere end et halvt år med OP og efterbehandling har gjort ved skroget som helhed, så der er bestemt lidt at "indhente"... Husk at klap dig selv på skulderen og sig, at det var godt gået at komme igennem :D

    Hjerteligst

    SvarSlet
  8. Regn har vi bestemt ikke fået. Her har været op til 26 graders varme.
    Endnu en smuk buket.
    Hvor ser kagerne indbydende ud.
    Må vi ikke nok få opskriften????
    Tak for kigget.
    Ha` en dejlig aften.

    SvarSlet
  9. Tak skal du have :D Opskriften ligger nu et et nyt indlæg fra idag :D

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep