Sider

lørdag den 6. juli 2013

Første gang...

Skamløst må jeg indrømme, at svar på blogkommentarer og andre internetaktiviteter efter en lang og virksom som dag blev overtrumfet af Sherlock Holmes i fjernsynet. Har haft en svaghed for den figur siden barndommen. Måske fordi fortællingerne altid rummer mere end, hvad øjet ser i første omgang. Det var Doyle god til - og var iø også indblandet i handlingen i en meget speciel bog om at fotografere alfer...

Imorgen tidlig skal der bages boller af langtidshævet dej og imens bindes en buket til en værtinde senere på dagen. Dejen blev rørt sammen og blomsterne plukket, inden jeg smed mig i lænestolen. Og inden da blev det lige til et enkelt foto idag. Blomster jeg har ventet flere år på. Først og fremmest, fordi jeg har glemt at vande små frøplanter (og derfor har sået dem flere gange). Planter af frø, som en god haveveninde forærede mig. Men sidste år lykkedes det. 2 planter overlevede de barske opvækstvilkår og nåede at blive plantet ud i solskinsbedet og tilmed vokse til Og de seneste weekender har jeg med fryd konstateret, at der nu var knopper! Knopper i Kæmpeknopurt, som nu altså er begyndt at springe ude!

Om et kort øjeblik er det imorgen. Så jeg iler lige med et foto af triumfen og lover at vende tilbage til kommentarerne, mens jeg gufler boller - god søndag :D


6 kommentarer:

  1. Det er godt nok nogen flotte store blomster i kæmpeknopurten. Flot røllike den har en fin farve.
    Kh fra Samsø

    SvarSlet
  2. Takker :D

    Hjerteligst

    SvarSlet
  3. Jeg kan love dig for, at hvis der er Barneby eller andre engelske krimeíer i TV'et, så blogger jeg altså heller ikke!

    SvarSlet
  4. Kære Zep.

    Kæmpeknopurten er et totalt nyt bekendtskab for mig. Og rølliken er bare SÅ smuk. Den vil ikke rigtig trives i mit orange bed...æv!

    Knus og kram fra rosensnifferen, der lige er kommet ind fra haven

    SvarSlet
  5. Barnaby og Morse har jeg også set en del af, Bente Lund ;)

    Kjæreste Tante Grøn. Rølliker har jeg også svingende held med... Det er ikke alle, der har oplevet 2. sæson i min have, som disse har ;) Regner med, at jeg tager frø af Kæmpeknopurten, hvis den skulle friste...

    Hjerteligst fra rosen- og kaprifoliesnifferen i egen høje og lave personage.

    SvarSlet
  6. Enig med Lisbeth. Det er kæmpeknopurt. Jeg har den også i haven.

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep