Sider

mandag den 27. juni 2011

Snart tid til at nyde...

Lige nu handler det om at yde! Både ude og inde alt efter vejr og vind og andre uberegneligheder. Computeren bliver ikke motioneret synderligt meget - og vil også nok samle noget støv, når vi kommer til juli, glade sommerbesøg, hygge og smukke blomster og nyttigheder.

Vinker lige til nyeste faste læser og ønsker god ferie herovre. Nej Bornholm er ikke bare sådan lige at blive færdig med. Jeg har boet her i 21 år netop i denne tid, hvor jeg flyttede hertil efter endt handelsstudentereksamen og med lærepladskontrakt underskrevet og en gammel rønne, som jeg kunne kalde min egen (og kreditforeningens ;)). Da var jeg på vej til de 19 år - en menneskealder siden.

Men øen er stadig lige skøn og en mængde er særdeles uudforsket for mig, skønt jeg har kommet her fra jeg var tandløs. Og lidt får jeg og opfrisket og opdaget for hvert år - særligt, når her kommer besøg ovrefra, som jo skal se øen. Sidste år var en særdeles stor oplevelse en skumringstur med guide på Hammershus. En længere historie, som endte med, at vi kørte hjem midt om natten og så solen i horisonten på havet - fantastisk stemningsfuldt. Og tilmed med en lille uhyggelig godnathistorie, inden selskabet brød op hæhæ.

Nå nu var det ikke tid til at mindes og forsvinde i hverken stemninger eller nydning. Nu er det faktisk sengetid! Men jeg har lige lyst til at vise en Valmue. 1-årig, som var en del af en blanding, jeg købte for flere år siden. Den er noget så imponerende mod meget grønt i denne tid, hvadenten solen skinner eller ej. Og i år er de særligt kraftige i planten synes jeg! De øvrige i blandingen er vist bukket under. Men pyt.

God nat og sov godt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep