Sider

fredag den 19. oktober 2012

Den ikke afskyelige mand i Tivoli

Her på falderebet kan jeg forudsige, at jeg Lillebo imorgen står på den anden ende. Ikke at jeg kan spå i det hele taget. Men der skal bygges skorsten op. En rigtig vel at mærke - ikke en effekt til Halloween pynten. Siden i eftermiddags har jeg bl.a. haft travlt med forberedelser til at mindske rengøring efterfølgende og ikke mindst lave plads til det arbejdende folk. Sandsynligvis afholder det mig nok fra computeren det meste af dagen - og dermed at svare på kommentarer...

Derfor kommer her en lille beretning, før dyret slukkes. Et minde om en oplevelse af de anderledes. Da jeg stod dybt koncentreret om at fokusere på en del af en meget stor opstilling, med baghovedet arbejdende på at omdanne effekterne til de hjemlige forhold, ledsaget af alverdens uhyggelig lyde i højttalere, stod pludselig en forfjamsket mand med snoet cykelstyrsoverskæg midt i søgeren. Jeg har sandsynligvis set lige så betuttet ud, da jeg sænkede cameraet og det røg ud af munden på mig, at så afskyelig så han heller ikke ud, så det var ham jeg var ved at skyde. Og så brød vi begge i latter, mens han takkede for komplimentet og gik sin vej og jeg fortsatte med mit fokus. Han har spøgt i hovedet siden. Hvor tit møder man lige sådan et overskæg?

Godnat og sov godt - og god lørdag!


2 kommentarer:

  1. Kære Zep.
    har kigget tilbage, og nydt dine mange fine og dejlige indlæg. Jo, Tivoli er noget særligt. Igennem 12 somre, kom jeg dér med min kære mor, men vi kom mere for blomsternes skyld end for alt halløjet. Der var altid så pænt istand og velarrangeret. glæder mig over dine flotte billeder. De vækker dejlige minder, og du er en dygtig fotograf ;o)
    Rigtig god søndag. Kh, Iris.

    SvarSlet
  2. Kære Iris.

    Tak skal du have! Tivoli har jeg kun været i 4 gange i mit liv. 1 efter konfirmationen, hvor det var forlystelserne, der trak og 2 med "Jul i Tivoli" 2 år i træk. Og nu så altså... De 3 sidste gange som voksen har jeg beundret Tivoli's ret store engagement i beplantning. Stik modsat så mange andre forlystelsesparker, hvor der blot er noget "uundgåeligt standard". Det er en fornøjelse at se i Tivoli!

    Hjereligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep