Sider

onsdag den 30. januar 2019

Alt det gode i det nye år er begyndt.

Igår blev årets første bakke med karse sået. Det kom af, at jeg pludselig stod med en bakke, der havde huset et par selleri fra supermarkedet. Rektanglisk og lavkantet i en god størrelse klokkerne til at ringe. Frem med vat og gennemgvædning og så ellers på jagt efter karsefrøene, som bestemt måtte være et eller andet sted. Idag er det første frø allerede spiret.

Januar har sine gode øjeblikke. Foruden karsen, oprandt et sådan i forgårs, hvor det slog mig, at 2019 er året, hvor der dyrkes solskin i drivhuset - hvor ellers?!

God nytår til dig og dig og dig 🌱🌱🌱



4 kommentarer:

  1. Tak i lige måde. Vi er tyvstartet udendørs plantning medens det var tøvejr. Så nu gælder det frøsåning i drivhuset og prikling af mange mærkelige frø,jeg har fået til at spire sidste år.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne Marie. Det er så forunderligt med de mærkelige frø, som de kan give forventning i maven! Og ikke kun frøene men også mærkelige planter, buske og træer. Jeg var på visit i Fuglesang Haveparadis ved Ibsker i sensommeren. Der har jeg været nogle gange og haft besøgende med, for Else Marie har nemlig også en del mærkelige, skønne og spændende træer og buske. Røn gør hun meget op i blandt andet. Og det giver snak både indbyrdes med mine gæster men i sensommeren også en hel del med Else Marie, som lurede, at vi var fascineret af andet end standardsortiment. Så flere gange spurgte hun så, om vi kendte den og den. Og der iblandt var Himlens Syv Sønner, som jeg havde med hjem fra dig for snart mange år siden og dén møder hun ikke mange, som kender. Iø en af mine mest elskede buske/småtræ.

      Men ja jeg prøver også nu at finde hul i kalenderen til noget frøsåning i drivhuset. Ganske vist har køkkenhaven størst prioritet i år. Men der er også et og andet staudeværk og lidt andre kuldekimere i gemmerne. En lidt køkkenhave og prydhave på en gang er nogle frø til spinatranke, jeg har fået indkøbt sidste år. De skal så vidt jeg ved sås ude, beskyttet nu.

      Bedste hilsener fra Bornholm
      Zep

      Slet
  2. Det lyder som en perfekt afgrøde i drivhuset :-) Flot billede.

    SvarSlet
  3. Dejligt at komme igang og den helt rigtige afgrøde i drivhuset 😀
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep