Sider

torsdag den 18. oktober 2012

Tivoli inspiration

Måske kender du fornemmelsen af at vende hjem. Vende hjem og være stopmæt af indtryk. Familieoplevelser. Menneskemængdeoplevelser. Indkøbsoplevelser. Rejseoplevelser. Vejroplevelser. Besværlige oplevelser. En lind strøm af indtryk, som maser og skubber fra begyndelse til slutning, som dårligt når at lagre sig, før du befinder dig midt i at indtage hverdagen igen. Hverdagen, hvor de basale nødvendigheder skal genstartes, retableres fra bjerge af vasketøj, stakken af navnløse forsendelser og få adresserede i den bugnende brevkasse og et køleskab, der skal genfyldes og en ny skraldepose sættes i...

Bingo - her er jeg! Lige bortset fra, at jeg valgte at tømme cameraet før kufferten. Kufferten (poserne, kasserne osv.) vil ganske givet også vække gensynsglæde. Genopdagelsen af rejsens små eller større hjembringelser, som udtryk for det nu, de blev valgt i. Men tilbage til cameraet... For i cameraet gemmer sig meget intuitive souvenirs. Jeg er fascineret af farver, former, lys og meget mere på denne årstid. Og jeg morer mig - selv især - med at pynte til Halloween - FOR SJOV (skæg eller ballade...). Jeg inspireres af kontrasterne; bl.a. det makabre kontra det frodige. Jeg har derfor adskillige fotos med hjem, motiver mit øje blev fanget af i Tivoli, som i år har givet den en tand mere gas med et købekoncept, så vidt jeg har forstået. Og jeg blev iø glædeligt overrasket over, at de har brugt blomster og planter i stor udstrækning.

Indtrykkene skal bundfælde sig og bruges her i Lillebo. Nu vil jeg blot invitere dig til et par glimt fra en oplevelsesrig dag.






3 kommentarer:

  1. Det kender jeg godt og som man siger "ude godt, hjemme bedst";o)
    Det er herligt at komme hjem og lade skuldrene falde på plads, mens oplevelserne fordøjes.
    Det er nogle dejlige indtryk du har fra Tivoli - jeg synes at det er en hyggelig tradition at de fejrer Halloween, selvom jeg ikke selv fejrer det. Der er dog noget meget dekorativt over græskar.

    SvarSlet
  2. Ja efter så mange oplevelser er det skønt at komme hjem til øen igen og falde til ro i sin have.
    Tak for turen til Tivoli :)

    SvarSlet
  3. Ja det er nogle fantastiske opstillinger, de har gang i i Tivoli! Selvom jeg bor ca. 25 Km fra Hovedstaden, kommer jeg der sjældent. Så er det jo godt, at jeg kan nyde godt af andres og dine indtryk derfra!

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep