Sider

lørdag den 3. marts 2012

Tidsrøveri...!

Jeg tilstår. Tilstår, at jeg idag stjal mig til ½ time ude i solskinnet, hvor jeg mødte en flue. Årets første, som jeg døbte den. Har man først mødt den, ved man, at der ikke har været en flue længe. Indtil det øjeblik, skænkede jeg det næppe en tanke, at de i længere tid ikke havde svirret omkring skærmen - deres yndlingsbeskæftigelse og min irritation nummer 1 om sommeren!

Fluen summede videre ud i verden til, hvad den nu havde for. Hvem ved, måske pjækkede den også fra den STORE, gennemgribende forårsrengøring i hver en krog. Eller måske var den på vej til en dejlig lun hestepære omme bagved. I gården dansede myggene sammen med vasketøjet, som nu er taget ind og dufter så dejligt af vind og solskin.

Jeg ved, at jeg bør holde mig på behørig afstand af haven i denne tid, for den trækker og hiver i mig på en dag som idag. Kun med opbydelsen af den sidste rest af standhaftighed lykkedes det mig til sidst at modstå fristelsen til at gribe en spand og handsker og indlede årets første ukrudtsrensning. Og det holdt hårdt! Det er dog meget vigtigt for mig at blive færdig indendøre inden. Ikke at jeg nogensinde har lidt af rengøringsvanvid. Snarere omvendt. Og det betyder så altså en masse arbejde nu, hvor der er store ændringer på vej i huset.

Men husændringerne er mildest talt uinteressante for jer. Blot skal I vide, at det er dem, der holder mig fra bloggeriet - igen det med standhaftigheden... Alligevel vil jeg forsøge at "spilde" lidt tid de kommende dage med al den inspiration, der sprang mig i hovedet derude. Stemningerne.

Først af alt blev jeg draget mod julen. Ja det er vel nok de færreste, der overhovedet orker at høre ordet jul nu. Men  i drivhuset står bl.a. to Juleroser, som venter på at blive plantet ud i foråret. Det var nu ikke dem, der fortryllede mig, men derimod den bag havenissen, "Lurendrejeren". Han er min eneste havenisse og sover altid, så han gør næppe nogen fortræd. Og lige bag ham stod den gamle Julerose i de yndigste forårsklæder.


5 kommentarer:

  1. God søndag og god arbejdslyst, om det så bliver i huset eller haven.

    SvarSlet
  2. Jeg lover kun at skrive en lille-bitte kommentar, så det ikke tager for lang tid at læse... det dur jo ikke at vi holder dig hen med snak, når du skal lave indendørsarbejde. Så se at få det "overstået", så du kan komme ud og lege igen... God arbejdslyst skal lyde fra Jydeland ;o)

    SvarSlet
  3. Jeg sender dig også mange ønsker om at du må blive hurtigt færdig indendørs, så du kan komme ud i foråret :-)
    Sikke et skønt billede af julerosen, og nissen. Jeg har også en enkelt havenisse. Skal man ikke næsten have det :-)

    SvarSlet
  4. Jeg kan kun beundre din evne til at undgå overspringshandlinger.

    Jeg fandt lynhurtigt undskyldninger for at være ude og ikke inde.

    SvarSlet
  5. Tak i søde mennesker! Og kære Fru Friis - jeg stornyder at finde en kommentar eller flere her, når jeg hviler mig med et krus kaffe :D

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep