Sider

torsdag den 16. maj 2013

Tante Grøns have er snart åben...

Måske har du allerede læst om Tante Grøns have i hendes nyligt udkomne bog (min anmeldelse ligger pt her til højre på bloggen). Og måske har du tænkt, at dén have kunne du godt tænke dig at se IRL en dag. Sådan har jeg det ihvertfald. Og nu er muligheden der meget snart... Jeg ville morderlig gerne "smutte forbi" lørdag den 25. maj, hvor også Claus Dalby kigger ind - se selv her Tante Grøns Have

Igår morges sad jeg og drømte mig op til Tante Grøns Have på Mors, ved det lille bord i mit drivhus, hvor jeg sad og stirrede småforelsket på en Purpurkongelys, hvis frø må have hoppet af handsker eller lomme sidste år og valgt at ville bo lige der. Nej det var naturligvis ikke dens egne frø. Frøene stammer nemlig fra hendes have og er med en god fantasi lidt som at være der selv...


6 kommentarer:

  1. Ærgerligt for dig at der er så langt til Tante Grøns have. Jeg tager derop søndag og glæder mig fantastisk meget. Til gengæld er du heldig at have planter derfra...

    Ulla

    SvarSlet
  2. Fantasien har vinger og drømmer sig fra den ene smukke ø op til den anden smukke ø... Jeg må dog medgive dig at der er en smule langt, især hvis du planlægger at bruge vandcykel!!

    Spøg til side! Jeg er sikker på det lykkedes dig at komme up-fjords på et eller andet tidspunkt, hvor tanten helt sikkert holder en havelåge åben til dig, så drøm du bare videre. Der er nemlig lige nøjagtig så skønt som i vore drømme, og jeg er også ret ærgerlig over at jeg heller ikke kan komme.

    SvarSlet
  3. Smuk purpurkongelys.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  4. Tak for tippet Zep..kan godt forstå du gerne vil tage til Tante grøn's have, du har det nok som jeg har haft det med Anne Just's Have i Hune...men nyd kongelyset over på den dejlige Ø..hav en god Pinse.

    SvarSlet
  5. Kære Zep.

    Ø-hopning kunne jo blive en ny olympisk disciplin, ikke?
    Nå spøg til side. Jeg kan heller ikke her i pinsen, desværre. Må have den til gode, den dejlige have.

    God pinse til jer på Bornholm.

    SvarSlet
  6. Tak skal I have.

    Ja så er der jo bare lige det, Helga, at jeg har givet grønt lys for gyseraften for tøzer den dag og har lovet mig væk til at sørge for bålopstart og pasning forud, så jeg skal dælme være hurtighopper ;)

    Det er så ikke i pinsen, men først næstes week-end...

    Haven i Hune SKAL jeg også se en dag i resten af mit liv.

    Ha' en god dag!

    Hjerteligst

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep