Sider

lørdag den 3. december 2011

Nisseridning

Sidste år ved denne tid sad jeg og svedte ved symaskinen...

Husets yngste er bidt af en gal pony. I stalden står nu Tulle, Zephyr og gamle Dina. Jeg er ikke så fortrolig med de ridedyr, men træder dog til i nødens stund - og ihvertfald, når tøjet skal være klar til stævne og optog.

Rideklubben skulle lave nisseoptog. Det var hundehamrende, bidende koldt og tanken om at sende hende afsted i en rød trøje var "out of the question" for mig. I frost, sne og is skal der var jakke! Så jeg flåede et stykke rødt nervøst velour frem. Mønster havde jeg intet af - blot fantasi i hovedet. Men det lykkedes!

Fortsætter hendes interesse i årene, der kommer, så vil jeg nok begive mig ud i noget uldfilt og give den hele armen med at lave en flot nissekjole. Men imorgen skal sidste års "kreation" til nissespringstævne, så idag skal der vaskes og findes nissehue frem til ridehjelmen. Og her er så, hvad jeg frembragte i en snæver vending...


1 kommentar:

  1. sikke en sød nissekjole og god ide, så hun ikke skal fryse...

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep