Sider

lørdag den 20. august 2011

Mod jul...

Ordene bliver ikke mange nu, for imorgen er atter en dag - og denne snart til ende. Den første skoleuge på øen er nu "overstået", hvor mange har skullet begynde et nyt sted. Det kræver en del. Alle de nye indtryk, ansigter og datoer for de næste par måneder oveni madpakker og skolebøger, der skal bindes ind...

Imorgen kunne jeg have været et andet sted i Danmark. Inviteret blev jeg til at gense en skøn, skøn have i sin sensommerdragt. Jeg vil sende den have og menneskene deri en ganske særlig hjertelig tanke imorgen og ønske alt godt i stil med Carel Kapek i "Et år med min have", mens jeg sætter en blomst eller to i vand fra min egen lille plet på jord.

I Hasle på Karetmagergården er der også fristelser imorgen... Der er uld!! Der bliver tilmed farvet uld, har jeg ladet mig fortælle, hvilket jeg aldrig har prøvet, men ville finde rigtig spændende at se. Men om tiden slår til, er jeg ikke sikker på.

Mange tak for alle de dejlige ord, I har skrevet i kommentarer! Det har været så hyggeligt at "kigge ind" og læse dem i korte pauser i travlheden denne uge. Resten af august byder næppe på så meget havearbejde, selvom planerne venter i hovedet og planterne i potterne. Men jeg vender stærkt tilbage - også i kommentarerne ;)



Sidste sommer spandt jeg noget hundeuld, som jeg forleden tog mig tid til at få tvundet sammen med den røde tråd. Det hænger og tørrer efter at være blevet vasket nærmest så nænsomt som et spædbarn. Det er starten på julen, ligesom sensommeren er startet på de pragtfulde farver og former i naturen, som også forbereder sig på lysets og hjerternes fest. På søndag skulle jeg have holdt spindetræf, netop med temaet "jul" for øje. Men grundet uundgåelige frafald, valgte jeg at udskyde sammenkomsten til foråret.

God week-end til alle!

4 kommentarer:

  1. Ja jeg prøver også at få min hjerne til at tænke juletanker synes nu ikke at det er så nemt endnu men prøver ihærdigt skal jo have gjort klar til julemarked

    SvarSlet
  2. også en go' weekend til dig ;)

    SvarSlet
  3. Blev helt ked af det på dine vegne, over at du ikke havde mulighed for at udnytte invitationen - er sikker på jeg ved hvilken have det drejer sig om.
    Men hvor er det altså bare typisk dig at du i stedet for at udtrykke ærgelse, sender haven og menneskene i den kærlige tanker. Håber du får muligheden igen på et tidspunkt, hvor du har mulighed for at takke ja.
    De kærligste hilsener Sanne O.

    SvarSlet
  4. Tak Skal i have.

    Og ja så er det blevet mandag igen... Jeg må tilstå, at jeg glæder mig stort til, jeg kan sige, hverdag igen! Det er ikke hverdag endnu...

    Jeg har jo i den grad været priviligeret med skønne havebesøg i sommer (nåede jeg helt uventet også til en råhyggelig have i Skanderborg) og det ligger som glade minder og energireserver! Alligevel har man jo lov at håbe på muligheden en anden gang, ja Sanne. Når tiden slår bedre til. I efteråret kan det iø være, jeg kommer til at besøge endnu en fantastisk have, som jeg har ønsket at se i nogen tid! Haven i Hune - hvis den ellers har åbent, når vi er "på de kanter". Kan jeg på nogen måde få presset det ind, så skal jeg se en lokal have i løbet af denne uge; "Enghøj Staude Have"...

    Og er jeg rigtig heldig, så kommer jeg også snart til at se min egen have :D Aj pjat det gør jeg hver dag - uanset vejret. Men jeg glæder mig til at komme igang igen derude, når den der hverdag indtræffer igen. Men det er så lækkert at se, hvor grøn den er i år takket være regnen!

    I pauserne er jeg igang med at køre min store rok i stilling. Og julegarnet "kører derudaf", heksegarn. Jeg lader mig inspirere rigtig meget af farver og lys ude nu, for at komme i stemning til noget, der rammer "jul". Måske er jeg sær, men det virker hihi.

    SvarSlet

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep