Sider

mandag den 30. maj 2011

Jeg vender tilbage!


Aldrig havde jeg troet, at jeg ville føle mig tilpas - ja ligefrem hjemme i en storby! Jeg er ellers til lærkesang (for ikke at tale om vand, der ikke smager af klor) og åbne vidder. Men Victoria i Westminster, London slog benene væk under mig med sin atmosfære. De høje hvide huse, med de sorte gitre. De frodige ampler og altankasser.The Thames med broer og imponerende tidevand. Morgenerne, når byen vågnede for øjenene af mig, mens jeg stod og nød det hele.


,,,,,,,,


Og så gør det ikke det fjerneste, at enhver (når vi lige ser bort fra paskontrolløren i lufthavnen, som brølede "NEXT PLEAZZZZ!!") var hjælpsomme og smilende, når man henvendte sig, komplet som faldet ned fra himlen og verdens dummeste turist. Jeg glemmer næppe en ældre dame i bussen, som også gjorde sit bedste for at finde ud af, hvor vi skulle stå af for at komme til Hamleys. Åh hvor var hun kær og snakkesalig. Og det virkede nærmest som om, vi gjorde hende en tjeneste ved at have brug for hjælp...

Forøvrigt er der "handicapsæder" i busserne - sæder forbeholdt ældre og andre, som ikke lige magter at stå så meget op. Sådanne fik jeg desværre brug for, da jeg pådrog mig en fibersprængning i leggen på vej ud af en dobbeltdækker i iltempo på vores 2. feriedag. Men ikke tale om, at jeg ville bruge rejseforsikringen og vende tilbage en anden gang. Nu var jeg endelig kommet til London og der havde jeg tænkt mig at blive ;)

Nuvel når minderne fra efteråret 2009 sådan vælder op i mig, skyldes det, at en lille flok fra Floralen netop er vendt hjem derfra med skønne billeder! Der er bestemt stof til næste gang, vi skal til London, som jeg bekendtgjorde for gemalen; "Vi skal i Regent's Park"! Og så skal vi også finde et Humingbird Bakery og have cupcakes... Kew Gardens må bestemt også besøges igen - det blev en noget halvhjertet affære, da vores besøg dertil var dagen efter mit uheld. Men det gav så til gengæld en guidet tur i vogn rundt i parken med en veloplagt herre med humor!


Jo jeg vender bestemt tilbage, når lejligheden byder sig igen. But for now; Velkommen hjem til de 5, hvis billeder jeg nyder i fulde drag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep