Sider

søndag den 1. september 2013

Modelflyvningens Dag 2013...

Ikke alt her i huset handler om blomster, blade og dekoration. Eller kreative udforskninger med pensel, cernit, hæklenål osv.  Lige nu nydes et glas - velfortjent, når jeg skal sige det selv ;) - rødvin ovenpå den første afviklede "Modelflyvningens Dag", i Østbornholm Modelflyveklub, som har til "huse" i Lillebo og på vores lille flyvebane langt oppe på marken (gemalen er formand for klubben ;)). Men blomsterne var naturligvis også med, som statister, i gangen. Rosen 'Twice in a blue moon', Storkenæb 'Rozanne', Hjortetrøst og Perovskia sørgede for diskret men meget vellugtende indbydenhed, hvis man lige skulle ud på det lille hus, eller stod som journalist fra TV2 Bornholm og så det hele lidt på afstand...


Udskæring af drømmekagen, som blev bagt ikke så lang tid før midnat igår, havde jeg rykket ud i campingvognen. Kaffe var der på kander, ligesom vand til the og cola til evt. børn. Der var linet op indendøre i køkkenet ifald, efteråret nu skulle tage sig selv lige lovlig seriøst på den første dag. Jeg gik derude små 10 minutter før den officielle start på dagen, som var fra kl. 11 til 16 idag. Da jeg vendte tilbage med svingende fuldt kagefad, var der allerede flere interesserede indenfor dørene, godt gang i snakken og ikke mindst en cameramand i aktion, så jeg nær var gået bagover af overraskelse ;)


Gemalen havde vældig travlt i aftes med at stille op med helikoptere, fly, sender, blade, nostalgisk kanaltavle, kvabbben og meget mere, som så var på plads og klar her til morgen. Og servietterne måtte naturligvis foldes som "papirflyvere" - hvad ellers ;)








Vil du se mit køkken, så tryk på "Modelflyvning" i linket her Jeg holder mig dog på afstand ;) Gemalen derimod kan opleves på "slap line" på flyvebanen med helikopter under klippet "På gensyn".

Vejrguderne pustede og prustede og truede med at blæse alt omkuld. I første omgang blev alle fly da også på jorden, mens helikopterne som vanligt var mere "hårdføre" og så var der også en oktokopter med til demonstration. En skæg tingest, hvor mange af delene er lavet på en 3D printer...




Først ud på eftermiddagen var et par fly gået på vingerne i de stride vindstød. Det oplevede jeg så ikke, da jeg måtte tage en pause i festlighederne og hvile. Men alt i alt en vellykket 1. "Modelflyvnings Dag" med 22 flyvninger på banen her og ganske flot fremmøde af modelflyvere og interesserede dagen igennem, trods vejret :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det glæder mig, at du tager dig tid til at
dele dine tanker om indlægget.
Hjerteligst
Zep